Czym jest taniec dla naszego ciała? 5 korzyści, o których musisz wiedzieć



Doskonale wiesz, że dla zachowania zdrowia i szczupłej sylwetki potrzebna jest regularna aktywność fizyczna. Ciągle jednak nie możesz się zmobilizować? Woda w basenie jest wiecznie za zimna, a bieganie Cię nuży? Zacznij tańczyć – ta forma ruchu nieodłącznie kojarzy się z zabawą i przyjemnością, a ma wiele korzyści dla zdrowia. Dowiedz się jakich i nie czekaj na szczególne okazje do tańca – stwórz je sobie sama!

Znasz to uczucie, gdy słyszysz ulubioną melodię i nogi same rwą się do tańca? Ruszasz się wtedy ciesząc się muzyką, nie skupiasz się na wysiłku fizycznym (nawet jak nieźle się zmęczysz) i wcale nie masz ochoty przestawać. To co dla Ciebie jest świetną zabawą, dla Twojego organizmu jest ciężką pracą, ale spokojnie – są z tego same korzyści.

 

1.Poprawa krążenia

Aby wprawić ciało w ruch, trzeba rozkręcić porządnie całą maszynę. Serce wchodzi wtedy na wyższe obroty – zaczyna intensywnie pracować, zwiększając częstotliwość skurczy. Dzięki temu krew zaczyna szybciej krążyć po całym ciele. Dociera do każdej komórki, a wraz z nią tlen i substancje odżywcze. Szybciej zachodzą procesy wymiany komórkowej oraz cały metabolizm. Dzięki temu zachodzi szybciej…

2. Spalanie kalorii

Taniec, tak jak każda inna aktywność fizyczna wymaga energii. Skąd jest ona brana? Z żywności. Gdy organizm wykorzysta już kalorie dostarczone z pokarmu sięga po zapasy energii zgromadzone w tłuszczu. Warto wiedzieć, że odkłada się on w naszym organizmie nie tylko w tkance podskórnej, ale też na narządach wewnętrznych oraz w naczyniach krwionośnych. Spalanie tłuszczu w trakcie ruchu powoduje więc nie tylko zmniejszanie się zbędnych krągłości, ale też odciążenie narządów wewnętrznych, dzięki czemu pracować mogą sprawniej. Tłuszcz wymiatany jest także z krwi i naczyń krwionośnych – obniża poziom cholesterolu, a co za tym idzie ryzyko chorób wieńcowych.

3. Lepsza praca mózgu

Taniec, nawet ten najbardziej spontaniczny, wymaga od nas koordynacji ruchowej i synchronizacji z muzyką. Pobudzane są wtedy ośrodki mózgu, które na co dzień nie są tak intensywnie eksploatowane. Dodatkowo, dzięki szybszemu krążeniu, mózg otrzymuje większą dawkę energii i tlenu, dzięki czemu pracuje sprawniej. Ma to ogromy wpływ na pamięć i koncentracje.

4. Mocne ciało

Taniec ma pozytywny wpływ na mięśnie, stawy oraz nasze kości. Komórki mięśniowe, lepiej zaopatrzone w energię i tlen, rosną w siłę – rzeźbi się w ten sposób nasza sylwetka. Stawy nabierają gibkości i elastyczności, dzięki czemu zmniejsza sie ryzyko skręceń i zwichnięć. Nie każdy wie, że ruch jest kluczowy dla zdrowych i mocnych kości – jest niezbędny do wbudowywania wapnia w komórki kostne. Wniosek z tego taki, że taniec jest dobry… nawet dla zębów 🙂
Nie możemy pominąć faktu, że taniec wymaga prostej postawy i gracji ruchów – przy regularnym treningu wzorce te wchodzą w nawyk. Skutkiem tego, oprócz lepszej kondycji, jest także piękna sylwetka.

5. Dobre samopoczucie

W czasie tańca odpoczywamy psychicznie. Skupiamy się na muzyce i ruchu, na bok odchodzą problemy i rozmyślania. W ten sposób relaksujemy się i nabieramy dystansu do różnych spraw. Poza tym, gdy jesteśmy dobrzy dla naszego organizmu, on też jest dla nas dobry i nagradza nas. W trakcie aktywności fizycznej z mózgu uwalniany jest hormon szczęścia – serotonina, która obniża poziom stresu i powoduje, że czujemy się radośni i pełni energii. Super, prawda?

Ile i jak często tańczyć?

Aby doświadczyć korzyści płynących z tańca należy wykonywać tą aktywność regularnie, przez minimum 30 minut. Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) zaleca osobom dorosłym
(w wieku 18-64 lata) umiarkowaną aktywność fizyczną na poziomie 150 minut tygodniowo lub intensywną w wymiarze 75 minut tygodniowo. Sama zdecyduj, czy taniec, będzie Twoją główną, czy uzupełniającą aktywnością fizyczną. Okazji do tańca masz więcej niż sądzisz!

Gdzie i jak można tańczyć?

Oczywiście nie ma co liczyć na to, że co tydzień trafi Ci się wesele lub wyjście do dyskoteki. No, chyba, że prowadzisz bujne życie towarzyskie. Pamiętaj jednak, że w takich okolicznościach często spożywamy większą ilość kalorii, niż spalamy, a nie o to przecież chodzi. 😉
Zdecydowanie polecamy Wam regularną aktywność fizyczną. Decydując się na taniec możesz:

  • Zapisać się na zajęcia taneczne razem z partnerem
    Taniec towarzyski: walc, cza-cza, rumba, salasa pozwolą Wam połączyć przyjemne z pożytecznym i zbliżą Was do siebie. Dodatkowo, ćwicząc kroki i układy będziecie mogli udoskonalić i rozwinąć dotychczasowe umiejętności, co pozwoli Wam zabłysnąć jako mistrzowie parkietu na niejednej tanecznej uroczystości!
  • Zapisać się na zajęcia grupowe
    Balet, taniec ludowy, nowoczesny, hip-hop, jazz, latino – opcji jest wiele. Łączy je to, że są świetną okazją by zrobić coś dobrego dla swojego zdrowia, poznać nowych ludzi, a do tego wzmocnić swoją pewności siebie i poczucie kobiecości.
  • Inspirować się teledyskami, instruktażami na Youtube
    W Twojej okolicy nie ma interesujących Cię zajęć tanecznych? Nie ma problemu (i wymówek) – możesz ćwiczyć w domu. Załóż wygodny strój, wygospodaruj wolną przestrzeń, włącz komputer – i do dzieła. Internet jest kopalnią pomysłów i inspiracji!
  • Tańczyć z dziećmi
    … będą zachwycone! Wykorzystaj ich naturalną radość, spontaniczność i chęć do zabawy. Wspólny taniec to świetny sposób na aktywne spędzenie wolnego czasu oraz budowanie więzi. Po zwariowanej sesji tańca z pewnością zostaniesz okrzyknięta super mamą lub najlepszą ciocią świata!

A Ty, czy lubisz tańczyć? Tańczysz okazjonalnie, czy w regularnie? Daj znać w komentarzu!




Kategorie: Bez kategorii

-->
Odchudzanie bez efektu jo-jo