U większości osób, których dotyka problem nadwagi lub otyłości, przychodzi taki moment, gdzie podejmujemy decyzję o odchudzaniu. Kolejnym naszym krokiem jest poszukiwanie „diety”. Zazwyczaj chcemy schudnąć jak najwięcej kilogramów jak najszybciej. Zapoznajemy się z najnowszymi trendami w dietetyce. Czytamy kolorowe gazety, które krzyczą do nas ze swoich pierwszych stron: „minus pięć kilogramów w weekend”. Nie zważając na to jakie ta dieta ma podstawy medyczne, nie dociekając, czy zapewnia organizmowi wszystkiego, czego on potrzebuje – pełni wiary, nadziei i chęci szybkiego osiągnięcia celu zaczynamy DIETĘ. Godzimy się na wiele wyrzeczeń, przymykamy oko, kiedy pojawia się złe samopoczucie, próbujemy zagłuszyć towarzyszący diecie głód i wmówić sobie, że wcale nie mamy ochoty na to, czego domaga się nasz organizm. Mija czas i pojawiają się pierwsze kryzysy. W pewnym momencie waga zatrzymuje się na pewien czas, a my zdesperowani, zdemotywowani, nie poszukujemy wyjaśnienia sytuacji, tylko od razu obwiniamy siebie za ten stan rzeczy. Dochodzimy do wniosku, że wybrana przez nas dieta nie jest dla nas skuteczna. A jeśli nawet uda nam się zgubić kilka kilogramów, to potem często czujemy się zagubieni, bo nie wiemy, jak wygląda proces wyjścia z diety. Za cel stawiamy sobie: „chcę schudnąć”, nie zadając sobie pytania: „jak utrzymać ten efekt”? Mija czas i aż u 80% z nas pojawia się efekt jo-jo. Trochę zniechęceni naszą porażką, za jakiś czas ponownie podejmujemy próbę redukcji swojej wagi.

Taki scenariusz niektórzy powtarzają kilkanaście razy w ciągu swojego życia.

Słysząc hasło „dieta” czujemy się głodni, przeczuwamy ograniczenia, przeraża nas konieczność liczenia kalorii, ważenie produktów i niebywałej kontroli nad tym ile, czego, kiedy i jak jemy, pijemy, trawimy, itp. Często na myśl o postanowieniu „zaczynam od poniedziałku, Świąt, Nowego Roku lub zaraz po wakacjach” już żałujemy, że podjęliśmy taka decyzję.

Myślę, że już nazbyt wyraźnie dałam ci poczuć, co to znaczy być na „diecie”. Ja również, jak tonący, który chwyta się brzytwy, korzystałam co i rusz z kolejnych innowacyjny diet.

Dlatego zadaj sobie pytanie czy jesteś gotów, aby zrobić krok dalej i rezygnując z „diet”, sięgnąć po holistyczny sposób odchudzania tzn. PROGRAM PRZEMIAN. Różnica między moim Programem a „dietami” polega na stawianiu głównego nacisku na psychikę osoby otyłej, na wspieranie jej i motywowanie oraz uczenie, jak pokochać samego siebie. To czteroetapowy Program, skupiający się mocno na:

I etap: Przygotowanie do odchudzania

II etap: Aktywna redukcja wagi

III etap: Stabilizacja wagi

IV etap: Utrzymanie wagi

Jeśli interesuje cię tylko szybka i znaczna redukcja kilogramów to niestety nie odnajdziesz tutaj na nią recepty. Ale jeśli zależy ci na oczyszczeniu organizmu, w celu przyspieszenia metabolizmu, czego efektem uboczny jest redukcja kilogramów, to właśnie Program Przemian będzie dobrym rozwiązaniem.

Dzięki takiemu podejściu nie skupiasz się tylko i wyłącznie na swojej wadze, ale również dostrzegasz wiele innych zalet przejścia takiej Przemiany.

Holistyczne odchudzanie to krok dalej niż „dieta”, rozumiana jako szkodliwy sposób odżywiania się, mająca na celu jak najszybszy i największy spadek wagi. To przechodzenie zmian na poziomie psychicznym i fizycznym. To redukcja wagi połączona z rozwojem osobistym. To odchudzanie bez większych ograniczeń, bez liczenia kalorii, bez obsesyjnego ważenia się, bez wyrzutów sumienia i bez obwiniania się.

Główna bohaterką mojego Programu jest ZUPA – jako danie gotowane, półpłynne. Rozpuszczone w niej składniki odżywcze, są łatwo przyswajalne przez nasz organizm. Zupy działają oczyszczająco i są bardzo odżywcze. Ważną ich rolą jest również wzmacnianie oraz nawadniane organizmu. Tym sposobem wspomagają one metabolizm, który u osób otyłych jest często spowolniony.

zupa-na-str

Dzięki wprowadzeniu zmian, które proponuję, wyrównuje się gospodarka wodno-mineralna, poprawia się równowaga kwasowo-zasadowa. W rezultacie wszystko to przyczynia się do znacznej poprawy metabolizmu. Oznacza to jedno – redukcję kilogramów.

Główne założenia Programu:

  • unikanie skrupulatnego obliczania kalorii;
  • wprowadzenie aktywności fizycznej w odpowiednim momencie. Warto podkreślić, że aktywność fizyczna jest dostosowana do możliwości osób otyłych, nikt nie każe ci katować się na siłowni lub przebiec maratonu;
  • wyeliminowanie uczucia głodu;
  • rozbudowywanie wachlarza smaków potraw;
  • świadomość zmian zachodzących w organizmie podczas redukcji kilogramów;
  • nastawienie na wykorzystanie wyłącznie zdrowych produktów;
  • zapobieganie efektowi jo-jo.

Wiem, że cieszysz się na samą myśl utraty wagi, ale pozwól, że coś ci powiem. Nie da się osiągnąć trwałej przemiany fizycznej bez zmian w naszej psychice. Po tylu latach walki z otyłością doskonale to wiem i dlatego chcę podzielić się z tobą moimi sposobami na holistyczne podejście do odchudzania.

Przede wszystkim chcę cię nauczyć dystansu i szacunku do siebie. Musisz przestać się obwiniać, oskarżać i oczekiwać natychmiastowych rezultatów. Jesteś tu, by sobie pomóc, a nie skrzywdzić się jeszcze bardziej. Pokażę ci, jak przygotować się do tego, by zacząć. Potem nauczę cię, jak wytrwać oraz – co jest równie istotne – co zrobić, by nie wystąpił znienawidzony efekt jo-jo.

To, co wyróżnia mój sposób redukcji wagi na tle diet, to fakt, że diety są zazwyczaj mocno ograniczające. Co zaskakujące, ten Program zakłada, że będziemy jeść, a nie się głodzić. Ponadto będziemy jeść smacznie, zdrowo i różnorodnie. Będzie do tego stopnia pysznie, że inni domownicy będą podkradali ci dietetyczne smakołyki z garnka – zapewniam.

Co to oznacza?

Szereg zalet! Nie, nie wymyśliłam ich sama. Wszystkie te rzeczy zaobserwowały osoby korzystające z mojego Programu „Przemian wg Moniki Honory”.

Oto i zalety:

  • brak odczucia głodu;
  • poprawa wypróżniania;
  • ogólne polepszenie przemiany materii;
  • ekonomiczne rozwiązanie na miarę każdej kieszeni;
  • dobre samopoczucie;
  • poczucie lekkości i atrakcyjności;
  • brak w Programie zakazów i ograniczeń;
  • poczucie większej energii;
  • brak senności;
  • lepsze nawilżenie skóry;
  • poprawa kondycji włosów i skóry;
  • lepsze rozumienie swojego ciała;
  • możliwość doboru smaków wg upodobań;
  • pozbycie się problemu zatrzymującej się wody w organizmie;
  • odnalezienie wiary w siebie;
  • odczucie większego zadowolenia z siebie i z życia;
  • wyostrzenie zmysłu węchu.

Teraz chwila szczerości.

Czy zależy ci na czymś więcej niż tylko na jak najszybszej i jak największej redukcji masy ciała?

Czy chcesz czuć się zdrowo i po prostu dobrze?

Czy chcesz odzyskać wiarę w siebie?

A dodatkowo czy:

  • zależy ci na zdrowym odchudzaniu;
  • liczeniu kalorii;
  • masz już dość efektu jo-jo;
  • cenisz sobie różnorodność i możliwość indywidualnego doboru dań?

Jeśli twoje odpowiedzi na chociaż kilka z tych pytań to: „tak”, to ten Program jest właśnie dla ciebie. Pierwszy krok w stronę nowego życia. Postawmy razem kolejny.

 

„Przemiany wg Moniki Honory” – ten program NIE JEST dietą, nie ma początku i końca. Ten program ma na celu Twoją prawdziwą Przemianę – zarówno psychiczną, jak i fizyczną.

„Przemiany wg Moniki Honory” – ten program opiera się na szacunku do Twojego organizmu, do Twojej psychiki i do Twojego – także wcześniejszego – stylu życia.

„Przemiany wg Moniki Honory” to program, dzięki któremu zmienisz swoje życie na lepsze. Wystarczy chcieć!

 

Wademekum Programu Przemian – etap I oraz II

Chciałbyś przystąpić do Programu Przemian, ale nie masz pewności od czego zacząć? Nie wiesz ile posiłków spożywać, lub po jakie produkty sięgnąć? Mam dla ciebie wspaniałą informację! Poniżej znajdziesz najważniejsze założenia Programu, niezbędne, aby rozpocząć proces zdrowego odchudzania.

Uwaga: Przed rozpoczęciem procesu utraty wagi, zalecam konsultację z lekarzem pierwszego kontaktu, aby upewnić się czy nie ma przeciwskazań do odchudzania. Jeżeli jesteś już po wizycie i zdiagnozowano u ciebie chorobę przewlekłą, zachęcam do zapoznania się z materiałem, w którym wyjaśniam jak należy modyfikować Program Przemian, w zależności od jednostki chorobowej: http://www.monikahonory.pl/program-przemian-ver-rozne-schorzenia/

Jeśli jesteś na początku naszej wspólnej podróży, warto abyś rozpoczął działania od prawidłowej motywacji. Na pozór może się to wydawać niezbyt ważne, jednak bez poukładania sobie wszystkiego w głowie, wyznaczenia celu i rzeczy, dla których przed samym sobą podejmujesz się tego wyzwania, proces odchudzania nie będzie miał długotrwałych efektów.

A zatem, zanim zaczniesz, usiądź i odpowiedz sobie na pytanie: dlaczego chcesz schudnąć? Jaki jest Twój cel? Dla kogo lub dla czego chcesz się tego podjąć? Co jest Twoim motywatorem? Czy chodzi o twoje zdrowie? Może podejmujesz wyzwanie dla najbliższych? Uwierz, są to bardzo ważne pytania, które każdy z nas musi sobie zadać, aby poradzić sobie z kryzysami wewnętrznymi, które mogą się pojawić podczas odchudzania.

Drugi etap Programu Przemian rozpoczyna się w momencie, gdy jesteś już gotowy, wiesz co jest dla ciebie najważniejsze i znasz swoje motywatory, które będą Cię wspierać w kryzysowych sytuacjach. Teraz usiądź wygodnie i zapoznaj się z Wademekum Programu Przemian:

  1. Codziennie na czczo wypij szklankę przegotowanej, ciepłej wody z dodatkiem świeżo wyciśniętego soku z połowy cytryny (jeżeli nie masz przegotowanej wody, wybierz po prostu szklankę ciepłej wody).
  2. W ciągu dnia jedz minimum 6 porcji zup. Zwróć uwagę na różnorodność dań, dlatego spożywaj przynajmniej 3 różne zupy, np. na śniadanie mleczną, na obiad z makaronem i mięsem, a na kolacje warzywną z soczewicą.
  3. Godzina 14:00 jest dla Zupomaniaków ważna – właśnie do 14:00 powinieneś zjeść porcję świeżych owoców, a także – jeżeli masz ochotę – wypić kawę. Jeśli lubisz kawę z cukrem, spokojnie możesz dodać łyżeczkę ksylitolu.
  4. Codziennie należy wypić jeden naturalny kefir, ponieważ dostarcza do organizmu ważnych dla człowieka kultur bakterii.
  5. Konsystencja zup: Posiłki powinny być przygotowywane w proporcji 50/50, czyli pół czystego wywaru i pół gęstej porcji (warzywa z makaronem, kaszą, mięsem lub innymi dodatkami).
  6. Do zup nie można dodawać produktów: smażonych (np. podsmażana cebula, czy mięso) oraz wędzonych. Wszystkie składniki należy dodawać do garnka w postaci surowej.
  7. Gotując, nie należy korzystać z gotowych przypraw, zawierających spore ilości sztucznych dodatków, a także przypraw w płynie, kostek rosołowych, itd. Polecam sięgniecie po świeże zioła oraz przyprawy monoskładnikowe, takie jak pieprz, sól, liść laurowy, chili w proszku, itd.
  8. Przygotowując zupy korzystaj z ulubionych wywarów: mięsnych, warzywnych lub rybnych.
  9. Jeżeli lubisz, możesz zabielić zupę łyżką śmietany lub jogurtu naturalnego. Nie należy zagęszczać zup mąką!
  10. Do zup można dodawać przeróżne dodatki, takie jak makarony, kasze, ryż, płatki (owsiane, jaglane, jęczmienne, itd.), owoce morza, świeże owoce, przeróżne warzywa, w tym również strączkowe – wybieraj to, co podpowiada ci smak i fantazja J
  11. Wykluczone jest spożywanie zup typu krem. Czemu? Odpowiedź znajdziesz w specjalnie przygotowanym dla ciebie poście: http://www.monikahonory.pl/zupom-krem-mowie/
  12. Ostatni posiłek należy spożyć około 4-5 godziny przed snem (inaczej jest w przypadku cukrzycy, ale ponownie odsyłam do mojego postu Program Przemian ver. schorzenia).
  13. Tuż przed snem zalecam wypić szklankę ciepłej wody przegotowanej z łyżeczką miodu.
  14. Nie należy podjadać pomiędzy posiłkami! Gdy poczujesz głód, lepiej sięgnąć po dodatkową porcję zupy.

W razie, gdy zaobserwujesz u siebie:

  • zaparcia – nasącz suszone śliwki w wodzie na całą noc, a następnego dnia rano – wypij wodę i zjedz owoce. Zobaczysz, że to pomoże J
  • bóle, zawroty głowy – wypij np. słodką herbatę. Po 15min wypij kolejną szklankę herbaty, do słodzenia używaj ksylitolu.
  • uczucie głodu – jedną ze sztandarowych zasad Programu Przemian jest to, że nigdy się nie głodzimy. Dlatego, jeżeli poczujesz „ssanie” w żołądku, zaserwuj sobie porcję zupy. Zwróć też uwagę na szybkość spożywanych posiłków – jedz powoli, w kuchni, a nie przed telewizorem czy laptopem.

To, co jest równie ważne to ilość wypijanych płynów. W ciągu dnia warto dostarczyć do organizmu 1,5 litra wody. W czasie Przemian nie zalecam picia napojów gazowanych, smakowych, soków, energetyków itp. Dlatego jeśli nie lubisz smaku wody, dodaj do niej ulubione owoce (ale nie zjadaj ich!). Odchudzając się radzę unikać spożywania alkoholu, ponieważ dostarcza on do organizmu mnóstwo pustych kalorii. Dla urozmaicenia polecam pić herbaty owocowe, zielone, a także napary – oczywiście im bardziej naturalna postać, tym lepiej.

Jeśli masz wątpliwości na jakie produkty najbardziej zawracać uwagę, skorzystaj z postu: http://www.monikahonory.pl/dobowy-zegar-biologiczny-czyli-zdrowo-zyc-we-wspolczesnym-swiecie/ Znajdziesz tam wiele cennych informacji dotyczących tego, jak powinno wyglądać zdrowe odżywianie. Masz dodatkowe pytania, na które tutaj nie zamieściłam odpowiedzi? Zajrzyj na moją stronę internetową: www.monikahonory.pl/pytania i myślę, że już wszystko będzie jasne 🙂

Pamiętaj, że przedstawione tutaj informacje stanowią jedynie podstawową wiedzę z zakresu Programu Przemian.

Każdego, kto ma ochotę razem ze mną rozpocząć proces odchudzania, zachęcam do skorzystania z indywidualnych konsultacji, w czasie których ustalimy indywidualną drogę utraty wagi. Dużą pomoc mogą wnieść moje książki: „Zupy sycące, ale nietuczące” oraz „Zupomania – schudnij zdrowo z Moniką Honory” to pozycje zawierające przepisy na proste i smaczne zupy, na każdą porę dnia. Poradnik „Przygotowanie do odchudzania” zawiera praktyczne wskazówki postępowania na pierwsze tygodnie Przemiany, a także informuje jak przygotować się do niej w sposób fizyczny i psychiczny. Ostatnia pozycja „Dziennik Przemian” to uzupełnienie pozostałych książek z Programu, ale również niezbędnik, który pozwoli ci w jednym miejscu mieć wszystkie ważne informacje oraz własne notatki z procesu odchudzania.

Oczywiście odchudzanie, to nie tylko zdrowe odżywianie i właściwe nastawienie psychiczne. Dopełnieniem zdrowego stylu życia jest także aktywność fizyczna, do której gorąco zachęcam. Spokojnie, nie będę ci kazać spędzać godzin na siłowni, wylewając hektolitry potu. Uważam, że w tej kwestii także należy zacząć powoli i stopniowo, dlatego na początek zacznij spacerować, każdego dnia nieco dalej. Korzystaj ze schodów, zamiast z windy. Zobaczysz, że już po dwóch tygodniach poczujesz różnicę! Zachęcam także do skorzystania z moich płyt DVD z ćwiczeniami przeznaczonymi dla osób z otyłością i nadwagą: DVD „Twoja Przemiana” – poziom podstawowy/ oraz  DVD „Poprawa kondycji”- poziom średniozaawansowany . Przedstawione tam zestawy ćwiczeń zostały opracowane we współpracy z fizjoterapeutą, dlatego nie będą stanowić zbyt dużego obciążenia dla organizmu i kto wie, być może tak samo jak ja – rozkochasz się w aktywności fizycznej?

Mam nadzieję, że dzięki tej dawce wiedzy, rozpoczniesz swoją Przemianę i będziesz cieszyć się z każdego utraconego kilograma.

Powodzenia!

Opinie osób, które schudły dzięki Programowi Przemiany wg Moniki Honory:

Wiem, że nie mogłam lepiej trafić. To nie dieta to INNOWACYJNA PRZEMIANA mnie samej. 9 tygodni już za mną i widzę same pozytywy mojej decyzji: wiadomo waga leci w dół, lepsze samopoczucie, nie jestem tak ociężała, poprawiła się cera i – co jest nie bez znaczenia – komplementy bliskich osób. To wszystko jest bezcenne.
Bez liczenia kalorii, zawsze do syta – taka to jest Przemiana. Nie ma zakazów – ma być po prostu zdrowo. Ta Przemiana to świetny „myk”, by skończyć z obżeraniem się słodkościami i niezdrowymi przekąskami, bo jesz tylko zupy!
Na zupach jestem już 2,5 miesiąca, czuję się wyśmienicie. Nie mam ciągotek do słodkości ani chleba. Zdaję sobie sprawę, że to ostatni dzwonek, aby żyć zdrowiej, odciążyć kolana. Przemiana mi bardzo pomogła, a najbardziej Monika – bo to ona za tym stoi. Dziękuję!
Zobacz również

Opinie o Programie

Jednorazowa Konsultacja

Zamów newsletter!

Zachęcam do subskrypcji newslettera Przemiany wg Moniki Honory. Regularnie otrzymywać będziesz informacje związane z Programem Przemiany – w tym przepisy, nowości, artykuły i materiały motywacyjne. W każdym momencie istnieje możliwość rezygnacji z subskrypcji.

[FM_form id=”1″]
Odchudzanie bez efektu jo-jo